Центар за накнадну наставу познатији као „Ромски центар“ у Грачаници , годинама уназад представља место где ученици ромске, ашкалијске и других мањинских заједница могу свакодневно уз помоћ наставника да уче и вежбају градиво из предмета у којима заостају у школи.
Проблем образовања један од водећих када је ромска заједница у питању, а постојање једног оваквог центра свакако је од велике користи за ученике који заостају у наставном градиву.
Самир и Менсур Османи и Риза Шерифовић, само су неки од ученика који похађају овај центар, а сви они истичу да су тамо научили и да читају и да рачунају.
„ Овде нам наставници помажу тамо где нисмо успели да савладамо градиво и онда добијемо прелазну оцену у школи. Волим да долазим овде и да учим јер ако не завршим школу нећу моћи да нађем посао“, каже ученик петог разреда Менсур Османи.
Риза Шерифовић ученик је осмог разреда ОШ Свети Сава у Сушици, а у „Ромски центар“ долази, како каже, да би научио нешто више јер планира да настави школовање и да постане лекар.
Кординатор центра Демир Османи сматра да центар пре свега доприноси подизању свести родитеља ове деце о важности образовања али и приближавање школе ученицима који нису успели да савладају градиво из појединих предмета.
Да би читав овај програм могао да функционише неопходна је сарадња између школе, родитеља и самог центра, за шта је задужен медијатор центра Миљаим Јашари.
„Тренутно постоји мали застој у сарадњи али верујем да ћемо то брзо да превазиђемо. Мој посао је и да разговарам са наставним особљем у школама и да видим где ученици имају највећи проблем када се градива тиче, али и да проверавам присуство ученика на часове. Такође организујем и родитељске састанке у центру где указујемо родитељима на све оно што је битно када се тиче школовања њихове деце“.
У ромском центру тренутно је запослено девет особа, а сви они истичу да се слика ромске популације када се образовања тиче полако мења и да све више деце похађа и средње школе, што ранијих година није био случај.