Друштво

Светски дан радија: Радио опстаје јер се адаптира и нуди нове начине интеракције

Светски дан радија обележава од 2011. године, као сећање на 13. фебруар 1946. године, када је први пут емитован радијски програм Радија УН.Ове године се дан радија обележава под слоганом „Век информисања, забаве и образовања“ .

Радио је још увек најдинамичнији, најбржи и најинтерактивнији медиј који постоји, који се адаптира променама у 21. веку и нуди нове начине интеракције и укључивања.

Од свог првог емитовања до савремених дигиталних платформи, радио је остао важан део свакодневног живота милиона људи широм света. Он пружа информације што је најбрже могуће, подстиче културну разноликост, промовише размену идеја. Без обзира на технолошки напредак, радио остаје приступачан, јефтин, брз и релевантан медиј који досеже до најудаљеније публике.

У ери дигиталне преоптерећености радио остаје аутентичан извор информација и ослонац у кризним ситуацијама. Његова способност да брзо реагује  и пружи релевантне информације чини га непроцењиивим. Данас више него икада пре, радио има моћ да повеже људе и инспирише позитивне промене. Његова једноставност и јединственост омогућава му да превазилази географске и друштвене границе, остављајући дубок траг на животе људи.

Музиком коју емитује, лепотом говора који негује, правописом од кога на првом месту не одустаје и умереним ненападним наративом, радио шири добре вибрације и изазива емоције код оних који слушају радио. Изазов је спојити све то, јер за то треба знања, талента, воље, храбрости и средстава.

Радио и даље остаје апарат који има своју душу исписану веком постојања првог електронског медија. Данас је једносмерна комуникација избрисана појавом интернета. Слушаоци и гледаоци могу се уживо укључити у програм, остављати коментаре на друштвеним мрежама и тако на једноставан и брз начин можете учествовати уживо у радијском преносу који се неретко стримује и путем видеа на социјалним мрежама.

Радио има свој дух и неку посебну чар која у сваком човеку изазива топлину. Било да се слуша на неком старом радио апарату, у колима, рачунару или мобилом телефону, радио је медији који је увек уз нас и за чије слушање су нам потребне уши и антена.

Александра Милошевић је у радијском новинарству 34 године. Новинар је и водитељ на Радију Косовска Митровица. Као новинар старог кова, каже да је у једном тренутку заиста била забринута да радио неће издржати притисак дигиталијзације и атрактивности визуелних медија.

,,Међутим није тако. Радио је добио тиме. Сада имате могућност одложеног слушања, а захваљујући интернету, чујемо се и на другом крају света. Јављају нам се наши људи који живе у Америци, Аустралији… пишу нам и то је дивно. Спој правилно одабране музике и жанрова на који су навикли слушаоци, лепота и питкост гласа али и дозирање комуникације која не треба да буде претерана, већ кратка јасна и ефектна, остављајући притом простора за умерен колаж информативе, музике и маркетинга који прија уву слушаоца је у ствари све што је потребно да привучете публику.” каже Милошевић.

Радио Косовска Митровица постоји 37 година. Поред традиционалног емитовања програма на фреквенцији 104,6 МХз, програм Радио Косовске Митровице, доступан је и на интернету, а постоји и апликација за мобилне телефоне, а вести можете пратити на страници радиомитровицасевер.цом

Извор: Радио Митровица Север

Прикажи још

Повезани артикли

Бацк то топ буттон