Главна / Вести / Косово и Метохија / Скандалозно! ОЕБС отворено у кампању РТК2

Скандалозно! ОЕБС отворено у кампању РТК2

osce_rtk2
Илустрација

ОЕБС је почетком септембра покренуо медијску кампању у циљу промоције другог канала РТК. Део српских електронских медија је одбио да емитује пропаганду овакве врсте. Радијски спот који је ОЕБС послао почиње са „Добродошли у РТК 2, бићемо заједно од раног јутра, гледаћемо серије, (итд) … РТК 2 – корак ближе вама.“

“Остао сам збуњен када сам чуо ову рекламу, преко које се врши јавни позив да се прати јутрањи програм, вести, спорт, и остало – на другом медију. То је по мени бесмислено,“ изјавио је власник и дирекор Радија КИМ из Чаглавице, Исак Воргучић, у интервјуу за приштински Коха диторе.

“Одлучио сам да то уопште не емитујем, и упитао се – да ли је икада у историји медија, један електронски медиј у току свог програма рекламирао други електронски медиј, чак и када се ради о јавним сервисима”, рекао је Воргучић. Он је додао да има примера када се штампани медији рекламирају у електронским, и обрнуто, и рекао да је много бољи начин био да се ОЕБС-ова кампања води на билбордима, а не конкурентским средствима информисања.

Директор Радија КИМ је истакао да је током ове године његов медиј у два наврата већ емитовао обавештења о конкурсима на РТК, и то конкурс за чланове Борда, као и за директора другог канала. „Али то је био конкурс, а не захтев као овај да се директно рекламира програм тог канала”, рекао је Воргучић. По њему, емитовање рекламе су прихватила само она електронска средства информисања на српском језику која су ово видела искључиво као могућност за остварење прихода од рекламе, наводи се у тексту.

“Овде треба размислити, да ли желимо да остваримо приходе на једној страни или да изгубимо наше слушаоце и гледаоце, на другој страни. Хајде да погледамо, како би било да РТК 2 на свом каналу промовише слушање Радија КИМ?”

Упитан од новинарке Кохе диторе зашто ОЕБС врши кампању за једно средство информисања, за које постоји тржишна конкуренција, Никола Гаон, гласноговорник ОЕБС-а на Косову је одговорио: “РТК 2 је део јавног емитера Косова – Радио-телевизије Косова, а не приватно средство информисања. Дакле, ми вршимо промовисање нове јавне услуге.”

О томе колико ће средстава ОЕБС потрошити за кампању, за коју је планирано да траје четири седмице, Гаон није желео да се изјасни, и изјавио да ОЕБС не може да, и не присиљава средства информисања да учествују у некој од кампања јавног информисања, било да су оне директно ОЕБС-ове или да су само подржане од стране ОЕБС-а.

“Штавише, ми не условљавамо нашу будућу сарадњу са средствима информисања, са њиховом одлуком да учествују или не у некој од кампања информисања”, рекао је Гаон, преноси Коха диторе.

 

Check Also

Став Србије је да таксе морају бити укинуте без условљавања

Заменик директора Канцеларије за Косово и Метохију Душан Козарев није данас желео да коментарише најновија …