Поводом обележавања Cветског дана сећања на жртве саобраћајних незгода данас је одржан скуп у организацији Секретаријата за саобраћај града Београда и Агенције за безбедност саобраћаја, како би се јавности, а пре свега учесницима у саобраћају, упутио апел за промену навика и веће поштовање саобраћајних прописа у циљу смањења броја и последица саобраћајних незгода.
На одржаном скупу, окупљеним званицама обратили су се секретар за саобраћај града Београда Никола Татовић, начелник управе саобраћајне полиције Славиша Лакићевић, Саша Станковић отац настрадалог дечака Павла, Деа Ђурђевић учесник саобраћајне незгоде, представник Транспортне заједнице Татјана Јовановић и директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.
У Србији је само током 2021. године у погинула 521 особа, у Београду је за исти период у саобраћају живот изгубило 76 особа, док је овај број у свету преко 1,3 милиона. У сваком од ових случајева, нису погођене само директне жртве, већ и њихове породице. Оно што их чини још трагичнијим је да су сви они могли да буду спречени, јер само од нас и нашег понашања зависи колико ће живота бити сачувано.
Светски дан сећања на жртве саобраћајних незгода посвећен је сећању на милионе погинулих и повређених у саобраћајним незгодама, породицама настрадалих и заједници.
Тога дана се одаје почаст и свима који су ангажовани на превенцији саобраћајних незгода, као и на смањењу и отклањању последица саобраћајних незгода, а пре свега преданим члановима хитне помоћи, полиције и здравственим радницима који се свакодневно носе са трауматским последицама смрти и повреда на путевима.
Секретар за саобраћај града Београда Никола Татовић, том приликом изјавио је: „Овај дан има за циљ да се сетимо свих оних који, услед последица задобијених у саобраћајним незгодама више нису са нама. Овим путем бих упутио апел јавности, а пре свега учесницима у саобраћају, у сврху промена навика и већег поштовања саобраћајних прописа, са циљем смањења броја и последица саобраћајних незгода”.
Начелник управе саобраћајне полиције Славиша Лакићевић, изјавио је: ”Министарство унутрашњих послова и Управа саобраћајне полиције ће и у наредном периоду уложити максималне напор и труд да смањи страдање на нашим путевима. Такође да будемо на најкритичнијим дестинацијама где се најчешће дешавају саобраћајне незгоде и да поред репресивног деловања утичемо и превентивно на све секторе који одржавају безбедност саобраћаја.”
Саша Станковић отац настрадалог дечака Павла изјавио је: ”Након смрти мога сина, када сам се обратио Агенцији за безбедност саобраћаја на месту где је страдао, направљено је саобраћајно острво и на тај начин је подигнута безбедност у саобраћају на виши ниво. Користим ову прилику да апелујем на судску власт да имају у виду пооштравање казни за возаче који почине убиство у саобраћају, а да су том приликом начинили више саобраћајних прекршаја, као што је то био случај код мог Павла када је возач у алкохолисаном стању, преко пуне линије, у близини школе возио преко 70 км на час и усмртио мог сина, а за то добио казну од само 3 године.”
Деа Ђурђевић учесник саобраћајне незгоде изјавила је: ”Свака саобраћајна незгода представља одговорност друштва. Када се деси саобраћајна незгода, заједничко деловање хитних служби је јако важно, јер ја сам данас ту са вама, јер је њихово деловање било фантастично. Као представник особа са инвалидитетом, морам да пренесем поруку да ми не тражимо да будемо важнији од других, али тражимо да нас видите.”
Татјана Јовановић представник Транспортне заједнице изјавила је тим поводом: ”На путевима Западног Балкана је прошле године погинуло 1255 лица. Цифре које показују пораст ако их упоредимо са претходном годином. Данас смо мислима са свима онима коју су изгубили живот у саобраћају.”
Бранко Стаматовић, директор Агенције за безбедност саобраћаја изјавио је: ”У Србији смо за претходних 5 година изгубили 2.674 људска живота у саобраћају. Поред тога, су теже и лакше повређене 99.754 особе. То јесу огромне бројке, али су то заправо све људски животи. Изложбом коју смо приредили, а која је посвећена обележавању 110 година од првог саобраћајног акта у Србији, хтели смо да поручимо да је време да кренемо у израду новог Закона о безбедности у саобраћају. Осим тога, неопходно је да усвојимо нову националну Стратегију о безбедности у саобраћају, која ће дефинисати наше циљеве до 2030. године. ”