Главна / Вести / Србија / Чадеж: За Србију најважније јединствено тржиште Западног Балкана

Чадеж: За Србију најважније јединствено тржиште Западног Балкана

Питање јединственог тржишта на Западном Балкану је најважније питање за Србију, поручио је данас председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж и истакао да је наша земља у прошлој години привукла 60 одсто свих страних директних инвестиција у региону.

Чадеж је том приликом рекао да су све економије региона важне и да би обим страних директних инвестиција, које су прошле године досегле скоро три милијарде евра, био и већи да је формирано јединствено регионално тржиште, саопштила је Привредна комора Србије.

„Ова бројка би била много већа да имамо јединствено тржиште и за Србију и за остале економије у региону, јер би све оне профитирале“, рекао је Чадеж за РТС.

Говорећи о српској економији и најављеном новом пакету економске помоћи домаћој привреди, Чадеж је подсетио да су Влада Србије и председник Републике Александар Вучић на самом почетку кризе брзо реаговали у дијалогу са привредом и да је сада на реду нови пакет помоћи намењен привредницима.

Чадеж подсећа да је Србија у прошлој години, упркос пандемији, имала повећање извоза пољопривредно-прехрамбених производа за 20 одсто и минималан пад индустријске производње.

Он је истакао значај нових најављених мера за привреду и грађане као и инвестиције у инфраструктуру и стварање амбијента за привлачење страних директних инвестиција.

Такође, говорећи о пласману робе на КиМ, Чадеж каже да се након потписивања Вашингтонског споразума бележи велики раст промета и наводи да се број српских компанија које су присутне на КиМ полако враћа на ниво из 2018. године.

„После Вашингтонског споразума бележимо велики раст пласмана наше робе на косовско тржиште али и пласмана робе с Косова код нас. Обе стране профитирају и то је оно о чему смо говорили и у Вашингтону и после Вашингтона“, рекао је Чадеж, пренето је у саопштењу.

Напомиње да није питање у односима две стране да ли ће једна добити или изгубити, већ да је решење у односима само уколико сви имају добит.

“Ако смо 2018. без такси имали око 2.800 активних компанија које су биле присутне на косовском тржишту, 2019. године то је пало на око 900 компанија“, навео је Чадеж и истакао да је у прошлој години забележен раст броја домаћих компанија које пласирају робу на КиМ и да је та цифра сада око 2.400 предузећа.

Извор: Тањуг

Check Also

Вучић: Контактирао сам Лајчака, рекао сам му шта мислим

Председник Србије Александар Вучић слетео је данас у Рашку, где би требало да се у …