
Данас 13. фебруара, широм света се обележава Светски дан радија који је прогласио УНЕСЦО, у знак сећања на 1946. годину, када је први пут емитован програм Радија УН
Радио користи око 95% светског становништва јер технологија коју захтева је приступачнија и једноставнија, па радио преноси могу досегнути и до најудаљенијих заједница. Према истраживањима чак 75% домаћинстава у земљама у развоју поседује бар један радио пријемник.
Без обзира на убрзани развој савремених технологија комуницирања, радио још увек остаје најраспрострањенији медиј. Због тога је Унеско 2011. године утврдио Светски дан радија и то 13. фебруара зато што је 1946. године први пут емитован програм Радија УН.
Кроз дугу историју радија можемо наићи на мало познате чињенице о његовом развоју. Наиме, Гиљермо Маркони се сматра „оцем радија“ јер је 1896. године обавио први радио пренос, међутим он није слао глас већ радио сигнале. Први експерименти са преносом гласа су почели тек после 1900. године.
Маркони је 1909. године добио Нобелову награду за „допринос у развоју бежичних технологија“.
Допринос Николе Тесле развоју радија је мало познат јер се до 1943. године сматрало да су његови нацрти за дизајн радија уствари копија Марконијевих. Међутим доказано је да је он још 1892. године направио створио нацрт за први радио.
Прва комерцијална радио станица отворена је у Холандији, 1919. године и њен нагли успех означио је почетак „златне ере“ радија. У овом периоду су постале популарне и радио драме, познатије под називом сапунице
За време ИИ Светског рата радио је био основно средство преношења вести. А „Токијска ружа“ је била име јапанске емитерке која је слала анти-Америчке поруке, путем радија, трупама на Пацифику.
Транзистор је почео да се производи 1954. године, он је био модернија, мања и мобилнија верзија радио пријемника. До 1980. године почели су да се производе касетофони и вокмени стилизовани за слушање музике и пустање касета.
Развој радија је ометен развојем телевизије, па је радијски програм морао да се прилагоди потражњи тржишта. Због тога данас много више успевају тематизоване радио станице.
Доласком 21. века радио се проширио и на сателитска и интернет тржишта, па је његово коришћење и утицај још распрострањенији.