Српска соло песма од XИX века до данас, дубоко је везана за своју традицију на различите наћине и тако остаје до данашњег дана.
Соло песма на Косову и Метохији с краја XX и почетком XXИ века и њена ритуална функција, теме су предавања које је синоћ одржано на Факултету уметности Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици и Звечану.
На ову изузетно занимљиву тему, студентима музичког одсека говорила је проф. др Ана Стефановић, редовни професор Факултета музичких уметности у Београду.
Она каже да је тај сусрет дубоко архаичног и модерног у соло песми са овог поднебља, изузетно занимљив музиколозима.
“То је изазовно и инспиративно за музиколошко размишљање, а наравно и за слушање и за задовољство. Тај сусрет модерних стилских контекста и модерне епохе са традицијом, независно од слоја традиције који је у питању. Ритуална функција музике којом се ми данас бавимо, јесте најдубљи слој традиције и везује се за архетипове, архетипско симболичко поље, музику која је у колективном несвесном од антике, преко нашег паганског доба, до њеног сусрета са модерним осећањем”, објашњава Стефановић.
Додаје да је за српску соло песму важно напоменути да се одувек кретала у сагласју са модерним европским уметничким изразима, од наших најеминентнијих композитора какав је био Корнелије Станковић до данашњих аутора, али да је истовремено кроз све слојеве који је чине, остала везана за своју традицију.
Стефановић је захвалила колегама са овдашњег факултета што су јој омогућили да како је рекла, макар симболично, да свој допринос раду и образовању студената Факултета уметности у Косовској Митровици.
Извор: Радио Митровица север