Општинска Одељења администрације и катастра функционишу веома добро, а сама општина је сервис свих грађана, истакли су, гостујући у Јутарњем програму РТВ Грачаница, директори ових Одељења Драгиша Стојановић и Никола Маринковић.
„Што се ефикасности рада тиче, општина Грачаница је кроз свој систем управљања позитиван пример међу општинама на Косову. Грађани на једном месту у општинкој згради могу да обаве више различитих услуга, што значајно смањује гужве и процедуре. Стална едукација и обука запослених у општинским службама знатно помаже у унапређењу њихових вештина и знања, што води ка ефикаснијем раду и бољој комуникацији са грађанима“, истакао је Драгиша Стојановић, директор администрације општине Грачаница, који је на ту дужност ступио пре три месеца.
Одељење администрације надгледа целокупну општинску управу, дисциплину особља, пружа и одржава услуге за функционисање општине без препрека, као што су: возила, телефон, грејање, хлађење и други системи; води евиденцију запослених као што су одсуство, боловање, дисциплинске мере, обављене обуке и остали подаци, пружа техничку и стручну помоћ председнку општине и општинској скупштини, по потреби.
Одељење катастра је првостепени орган, коме је поверена надлежност од стране агенције за катастар, а надлежности су јој пренос власништва, исправка података, цепање и спајање парцела, упис и брисање хипотека, легализације, експропријација, регистрација зграда, спровођење одлука са централног нивоа, порески терети и судске забране.
Ранијих година Одељење катастра имало је велике проблеме са заосталим предметима, блокадом експропријације и легализације, а у функцији су била само два шалтера.
„Такође, имали смо проблема са недостатком простора за рад, као и са агенцијом за Катастар која је желела да преузме надлежност над овим општинским Одељењем. Оно што смо ми урадили јесте да смо променили приступ и начин управљања, као и саму организацију рада Одељења катастра, због чега смо морали додатно да се ангажујемо и радимо прековремено и викендом и тиме смо успели да решимо тај велики заостак предмета. Исто тако, пронашли смо начине да решимо проблеме експропријације и легализације, у шта су били укључени сви службеници нашег Одељења, а успели смо и да повећамо наш радни простор и направимо своју архиву. Оно што је, такође, веома битно јесте да смо отворили још један шалтер како би се смањили редови и како би наши грађани мање чекали на пружање наших услуга“, истакао је Маринковић и додао да је урађено све што је могло како би се услови рада овог Одељења побољшали.
У општини Грачаница уведена је дигитализација, тако да се многи захтеви могу предати управо преко онлајн платформи чиме се смањују гужве, а и многе процедуре се могу брже завршити.
Све новости и активности општинских службеника могу се, поред званичног сајта, пратити и путем друштвених мрежа, а када су жалбе грађана у питању, оне се могу предати онлајн, али исто тако и у самој згради општине.